Egentligen behöver jag bara skriva om ett enda varumärke för att visa hur slipstenen ska dras. Jag börjar med att berätta att de har mer än 55 000 följare på Instagram. Tillväxtkurvan för företaget verkar vara ett rent drömscenario. Så här beskriver de varumärket och/eller sig själva:
We make clothes. We drink beer. We have fucking fun. Scottish Retailer of the Year Winner. Visit our stores in Glasgow and London. We Ship Worldwide.
Varumärket heter Abandon Ship Apparel. Och här är en samling av deras bilder:
Och det här är alltså del två av Instagramskolan. Del ett hittar du här.
Freja säger:
Och jag blir direkt sugen på kjolen i den första bilden! Snacka om att ge en känsla av att det faktiskt finns en människa och inte ett företag bakom bilderna!
december 6, 2014 — 6:21 e m
Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen säger:
Javisst har de lyckats! De ser och framtonar ju som litet grabbiga (no shit!) men verkar vara en öppensinnad samling människor. Tjejkläderna visas ibland av några drag-queens.
december 7, 2014 — 2:54 e m