Hemnet gör reklam just nu som går ut på att Hemnet-knarkande är en vanlig och legitim last. Det här objektet som las ut förra veckan har fått fin spridning i sociala medier på grund av det omättliga och omotiverade användandet av paprikor. Och bilden jag visar här är bara en försmak. Jag hoppas att objektet ligger ute ett tag så att fler kan titta.
Frågor att ställa sig:
– är det en MYCKET medveten strategi från mäklarens sida att göra annonsen för ett mycket ordinärt, ja, jag skulle vilja säga opersonligt och direkt charmlöst hus värd besväret att titta närmare på.
– ingår kunskapen om spridning i sociala medier i mäklarutbildningen numera?
Jag avslutar med ytterligare en bild:
Freja säger:
Hahaha, jag såg den där, helt galen! De hade väl till och med fyllt badkaret med vatten och lät paprikor flyta där? De måste väl få in färg på nått sätt, så bilderna inte bara var vita…
maj 21, 2014 — 9:58 e m
Issadissa, webbtanten a.k.a. Eva Adeen säger:
Visst är det intressant att vissa husannonser skickas runt i sociala medier? Och, javisst- badkaret var ju bäst!
maj 22, 2014 — 6:33 f m