Det började så här:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=9RC-QKpb8ac]
Och nu ser det ut så här:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=3dPf2Q5rLCk]
Carin Fredlund har bloggat om det hela och om hur en stor marknads- och mediabudget kan användas till att döda ett varumärke. Hon skriver bland annat:
För detta är ren varumärkesmisshandel.
Grov misshandel. Kanske till och med vållande till varumärkes död.
Jag ska inte lägga lök på laxen utan låta det här sjunka in hos alla som är intresserade av marknadsföring och varumärken. Samtidigt vill jag skicka in ett glädjepiller som spridits i sociala medier senaste veckan och som visar på värdet av engagerade medarbetare och ”living the brand”. (Ha tålamod i 30 sekunder så kommer utdelningen sedan.)
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=jvBr-qPAGwI&w=560&h=315]
Apropå vad jag läste i Göran Adléns sammanfattning av sin senaste trendspaning:
Och vi måste få folk att gilla sina jobb. För tänk på att allt kan kopieras utom den äkta passionen och då är det inte bra som en undersökning från gallup visar, att 70 procent hatar eller är oengagerade i sitt jobb.